Viirustõrjefirma McAfee analüütikud on koostanud uurimuse, milles võrdlevad suurimaid otsimootoreid selles plaanis, kui palju või vähe need suunavad kasutajaid ohtlikele kodulehekülgedele.
Kõik uuritud otsimootorid – Google, Yahoo!, MSN, AOL ja Ask.com – andsid vähemalt mõne ohtliku otsitulemuse. Ohtlikuks loeti niisugused leheküljed, mis sisaldavad turvaauke, e.maili väärkasutamist, skämmi, allalaaditavat pahavara või linke teistele, eelloetletuga tegelevatele kodulehekülgedele. Lisaks loeti riskantseteks koduleheküljed, mis saadavad suurtes kogustes otseselt rämpspostiks mitte liigituvaid e-kirju, näitavad hulgaliselt pop-up reklaame või lasevad kasutajal muuta internetilehitseja sätteid.
McAfee analüütikute hinnangul andis ohutuimad otsingutulemused AOL-i otsingumootor, järgnesid Ask.com, Google ja MSN. Kõige rohkem viitas ohtlikele lehekülgedele Yahoo! otsingumootor.
Samas on otsimootorite üldine ohutus kasvanud, suuremad otsimootorid on asunud ohtlikke viiteid oma tulemustest välja filtreerima. Jätkuvalt suure riskiga on aga reklaamviited, mida peetakse ligikaudu kolm korda ohtlikumaks otsimootorite enda toodetud viidetest.
Umbes 90% riskantsetest otsingutulemustest seostub teatud kindlate otsisõnadega – eriti sõna “free” (ing. k. “tasuta”), aga ka “bearshare”, “rotten.com”, “free screensavers”, “winmx”, “limewire”, “kazaa”, “free ringtones” jms.
Seksiteemalised otsingutulemused on kaks korda ohtlikumad kui tavalised.