Käesoleva aasta turvalise interneti päeva teemaks on noorte virtuaalelu ning sellega kaasnevad ohud ja võimalused.
Nimelt kardetakse Euroopa Liidus, et sotsiaalsetes võrgustikes suhtlemise ja võrgus mängimise käigus kipub tänapäeva noortel hägustuma piir reaalse ja virtuaalelu vahel. Samuti tahetakse noortele südamele panna, et tegevus virtuaalelus võib jätta jälje sinu pärisellu ning ka võrgupseudonüüm ei kaitse sind kiusamise, varguste ja tõrjumise eest.
Statistika ütleb, et:
* Mängurid veedavad veebipõhiseid mänge mängides keskmiselt 8 tundi nädalas.
* Noored magavad öö kohta 2–3 tundi vähem kui 10 aastat tagasi.
* Jaanuaris 2010 registreeriti Second Life’is 18 miljonit kontot.
* Facebook’is on üle 500 miljoni aktiivse kasutaja, kes kulutavad seal ühes kuus kokku 700 miljardit minutit.
* Mängul World of Warcraft on 13 miljonit mängijat.
* World of Warcraft’i tüüpi rollimängudega teeniti 2008. aastal 1,5 miljardit dollarit, 2012. aastal ennustatakse mängimisõiguse eest kogunevat juba 2,5 miljardit dollarit.
* 2009. aastal maksti virtuaalmaailmades virtuaalsete kaupade eest 18 miljardit dollarit.
Turvalise interneti päeva korraldab INSAFE edendamaks veebipõhise tehnoloogia ja mobiiltelefonide turvalisemat ja vastutustundlikumat kasutamist.
2004. aastal Euroopa Liidu projekti SafeBorder algatusena sündinud turvalise interneti päeva tähistatakse ülemaailmailmselt rohkem kui 60 riigis, Brasiiliast Jaapani ja Keeniani. Käesoleva aasta turvalisema interneti päeva tähistatakse 8. veebruaril ning päeva motoks on “See on rohkem kui mäng – see on sinu elu”.
Rohkem infot leiab aadressilt www.targaltinternetis.ee.
msn