Värske Eurobaromeetri uuring näitab, et 27% eurooplastest on ostnud kaupu või teenuseid interneti vahendusel, kuid kolmel juhul neljast eelistatakse seda teha pigem kodu- kui välismaisest internetipoest – vaid 6% EL-i elanikest on ostu sooritanud välismaisest ja 3% väljaspool Euroopa Liitu asuvast internetipoest.
Välismaalt üle interneti kaupade tellimise riskidena tuuakse välja peamiselt raskusi garantii-, tagastus- ja hinnaprobleemide lahendamisel, ohtu langeda pettuse ohvriks ning võimalikke kättetoimetamisprobleeme. Samuti kardetakse, et välismaised tarbijakaitse- ja turvastandardid on madalamad kui kodumaal.
Samas märgib Eurobaromeetri uuring, et tarbijate hoiakud välismaalt ostmise suhtes põhinevad peamiselt eelarvamustel, mitte tegelikel negatiivsetel kogemustel.
Üldjoontes kalduvad eurooplased usaldama kodumaiseid internetikaupmehi rohkem kui teiste Euroopa Liidu liikmesmaade omi ning Euroopa Liidu online-poode rohkem kui EL-ist väljaspool asuvaid. Eriti umbusklikud on välismaal asuvate internetikaumpeeste suhtes soomlased (73%) ja rootslased (64%).
Eesti elanikest usaldaks pigem kodumaiseid online-poode 42%.Eesti elanikest on möödunud aasta jooksul interneti teel midagi ostnud 17%, 4% ostudest tehti mõnest teisest Euroopa Liidu riigist. Neist Eesti elanikest, kel oli kodus internet, tegi viimase 12 kuu jooksul interneti kaudu vähemalt ühe ostu 32%.
Vaid 33% Euroopa Liidu elanikest on valmis kaupu ostma võõrkeeles, 62% jaoks tähendaks võõrkeele kasutamine ostust loobumist. Eesti elanikest oleks võõrkeele vahendusel valmis ostu sooritama 39%.